Φίλοι του Περιβάλλοντος - Πιερία 2008
Φίλοι του Περιβάλλοντος - Πιερία 2008 Φίλοι του Περιβάλλοντος - Πιερία 2008 Φίλοι του Περιβάλλοντος - Πιερία 2008

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ

ΣΚΟΥΠΙΔΟΧΑΡΤΗΣ

Προβολή μεγαλύτερου χάρτη

Οι Κατερινιώτες πετάμε ανεξέλεγκτα τα σκουπίδια μας και τα κάθε λογής μπάζα στα ρέματα του Πέλεκα και του Μαυρονερίου. Δείτε στο χάρτη (πατήστε στο "Προβολή μεγαλύτερου χάρτη")...

Μελλοντικός μας στόχος είναι η καταγραφή, όσο το δυνατόν, περισσότερων ανεξέλεγχτων χωματερών σε όλες τις γωνιές της Πιερίας.

Οι συναισθηματικές εναλλαγές μιας Κυριακής
Γράφει ο/η Γιάννης Τσαπανίδης

Δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για μένα, αλλά και για πολλούς φίλους, να εκμεταλλεύομαι τον ελεύθερο χρόνο της Κυριακής και να έρχομαι κοντά στη  φύση, ακολουθώντας ένα οποιοδήποτε μονοπάτι του Ολύμπου.

Όσοι το συνηθίζουν ή όσοι το έχουν κάνει έστω και μία φορά, μπορούν εύκολα να αντιληφθούν το όφελος αυτής της εμπειρίας και τη ψυχική γαλήνη που σου προσφέρει το βουνό, με τα ποικίλα χρώματα και τις εναλλαγές των συναισθημάτων της ανυπομονησίας, της κούρασης, της έκπληξης.

Τι συμβαίνει όταν οι εναλλαγές περιλαμβάνουν την λύπη, την αντιπαλότητα και τέλος την αγανάκτηση;

Την Κυριακή 30/11/2008, μια παρέα ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί από την Αγ. Τριάδα του Δ. Δίου για το καταφύγιο «Κρεβάτια». Η διαδρομή είναι γνωστή και από τις πολύ όμορφες. Το μονοπάτι βρίσκεται πότε στο δάσος και πότε σε ξέφωτο. Πότε με θέα τον Όλυμπο και πότε με τα Πιέρια να αποκαλύπτονται. Σοκ 1ο : δεν περπατήσαμε πάνω από μία ώρα και πυροβολισμός ακούστηκε περίπου διακόσια μέτρα μπροστά μας και από την χαράδρα στα αριστερά του μονοπατιού. Σφυρίξαμε για να δηλώσουμε την παρουσία επισκεπτών στο βουνό.

Λίγοι ώρα μετά κάναμε μια στάση για να φωτογραφίσουμε τις χιονισμένες κορυφές που λαμπίριζαν στο φως του ήλιου. Σοκ 2ο : και άλλοι πυροβολισμοί πιο μακριά και στα δεξιά του μονοπατιού αυτή τη φορά. Σφυρίξαμε ξανά.

Έπειτα το μονοπάτι συνέχισε στην ανήλια μεριά. Συνεχίσαμε σε πιο λασπώδες έδαφος με τα πεσμένα φύλλα να καλύπτουν το δρόμο μας. Σοκ 3ο και διπλό : σε μια στροφή του μονοπατιού βρήκαμε μια εστία με πέτρες σε κυκλική διάταξη και παραδίπλα πατημένη βλάστηση. Ιδανικό μέρος για καρτέρι κυνηγών; Ακόμη, τα πεσμένα φύλλα κάλυπταν κάποιες νάιλον συσκευασίες τροφίμων.

Φτάσαμε στο τελευταίο ξέφωτο. Τώρα πια το καταφύγιο ξεπρόβαλε μπροστά μας. Πίσω του όμορφη και προϋπαντητική η κορυφή του Μπαρμπαλά. Πάνω στο χαραγμένο μονοπάτι συναντά κανείς τη θαμνώδη βλάστηση με το υγρό χορτάρι, μία κονσέρβα και ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό και με ανοιχτή την πόρτα του κλουβιού του κυνηγόσκυλου. Έχω σταματήσει να μετράω τα σοκ. Ούτε τα κυνηγετικά φυσίγγια, που χωρίς να τα ψάχνουμε βλέπαμε μπροστά μας, μας έκαναν πλέον εντύπωση.

Και όμως όλα αυτά δεν μπόρεσαν να μας χαλάσουν τη διάθεση. Χαμογελαστοί ορειβάτες πήγαιναν και ερχόντουσαν όσο μείναμε στο καταφύγιο. Η απόλαυση της επαφής με τη φύση είναι τέτοια που δύσκολα αλλοιώνεται από τα περιφερειακά προβλήματα που συναντάς.

Η επιστροφή είχε μία από τα ίδια, με ίσως πιο πολλά σκουπίδια. Και να σκεφτεί κανείς ότι την ίδια ημέρα ομάδα πολιτών προσπαθούσε να περάσει μηνύματα με τον εθελοντικό καθαρισμό μιας περιοχής στην πόλη της Κατερίνης.

Αυτά σχολιάζαμε με την παρέα μου, όταν, (Σοκ τελευταίο και ολοκληρωτικό) στο σημείο που το μονοπάτι της επιστροφής συναντά τον χωματόδρομο και από το βάθος της χαράδρας στα δεξιά, ένας κύριος με πορτοκαλί γιλέκο απευθυνόμενος προς εμάς ακούστηκε να λέει «Προχωρήστε γρήγορα από εκεί, περιμένω το αγριογούρουνο. Δεν θα έχω στο νου μου να προσέχω και εσάς» Πιο κάτω τα σκυλιά του γάβγιζαν. Τον ρώτησα αν εννοεί όντως να βιαστώ για να έχει το πεδίο καθαρό να πυροβολήσει στο αγριογούρουνο που παρεμπιπτόντως δεν ήξερα από πού μπορεί να ξεφυτρώσει. Το μόνο που έκανε είναι να με διώχνει με νεύματα του χεριού του.

Με βιαστικό βηματισμό απομακρυνθήκαμε. Πιο κάτω συναντήσαμε έναν βοσκό που περνούσε με το κοπάδι του. Ελπίζω ο βοσκός να ήταν παραμυθατζής. Όταν του ανέφερα την ύπαρξη κυνηγών μου είπε «Ναι, το ξέρω. Τα σκυλιά τους κυνηγούσαν ένα ζαρκάδι και το οδηγούσαν προς τα εκεί». Και έδειξε το σημείο που είχαμε δει τον κυνηγό.

Με βαριά καρδιά επιστρέψαμε στην Αγ. Τριάδα και εκεί τελείωσε ο κυριακάτικος περίπατος. Το μόνο σίγουρο είναι πως πρέπει πολλά να γίνουν ακόμη για να συνειδητοποιήσουν οι πολίτες την αναγκαιότητα της τήρησης των νόμων, αλλά και την σημασία της διαφύλαξης της ήδη περιορισμένης πανίδας της περιοχής. Είναι αναγκαίο να βρεθεί μια κοινή γραμμή πολιτών και τοπικής αυτοδιοίκησης στις περιπτώσεις που ο νόμος έχει κενό. Υπάρχει τρόπος να συνυπάρξουμε όλοι στο βουνό.

Σίγουρα για τα σκουπίδια στο δάσος φταίνε ασυνείδητοι πολίτες, πολλές φορές και ορειβάτες.

Όσο για την λαθροθηρία, δεν είναι λύση όταν βλέπουμε παράνομους κυνηγούς να σφυρίζουμε και σίγουρα όχι να σφυρίζουμε αδιάφορα.

Τελευταία ανανέωση ( 14.06.09 )